VEI presents Annual Report 2021

09-06-2022

Een succesvol jaar richting strategie 2030
Met trots presenteer ik ons ​​VEI Jaarverslag 2021. 2021 was een succesvol jaar om te werken aan de implementatie van VEI’s Strategie 2030 “Kwaliteit in 'peer'-solidariteit”. Strategie 2030 is gericht op de verbetering van water- en sanitaire voorzieningen door middel van langdurige Water Operator Partnerships (WOP's) waarin waterbedrijven uit Nederland samenwerken met collega's/peers van partner waterbedrijven in het Zuiden. Ondanks de uitdagingen van COVID-19 werden de meeste WOP-doelstellingen bereikt door de indrukwekkende inzet en het aanpassingsvermogen van het VEI-personeel en de 55 partnerbedrijven over de hele wereld.

350.000 mensen kregen toegang tot water
Door een gezamenlijke inspanning van alle partners, medewerkers, financiers en waterbeheerders is VEI erin geslaagd om toegang te creëren tot duurzame watervoorziening voor 350.000 mensen uit Afrika, Azië en Latijns-Amerika. We merken ook op dat de snelle bevolkingsgroei in stedelijke centra in combinatie met de negatieve effecten van klimaatverandering op de beschikbaarheid van waterbronnen, vraagt ​​om een ​​intensivering van de investeringen in de richting van de SDG6-agenda in 2030.

Neem even de tijd en lees in dit jaarverslag het indrukwekkende werk dat is verzet in de WOP's en hoe 'peer-to-peer' interactie een motor blijft voor vooruitgang naar toegang tot water en sanitatie voor iedereen.

Toine Ramaker - CEO VEI