VEI presenteert Jaarverslag 2020

16-06-2021

Sustainable Water and Sanitation Services for All

Met trots presenteer ik het ​​VEI Jaarverslag 2020, met alle gegevens en resultaten van VEI over het jaar 2020. 2020 is een turbulent jaar geweest. De impact van COVID-19 op VEI en haar partners kan niet worden onderschat. Het was echter ook inspirerend om te zien dat iedereen in en rond VEI zijn aanpassingsvermogen, positiviteit en veerkracht heeft getoond tot een niveau dat verder gaat dan wie dan ook had kunnen voorspellen.

We zijn erg trots om te kunnen melden dat VEI er, door een gezamenlijke inspanning van alle partners, medewerkers, financiers en waterbeheerders, in is geslaagd 365.000 mensen uit Afrika, Azië en Latijns-Amerika duurzame toegang te geven tot waterdiensten. Dit betekent dat we in 2020 elke dag 1.000 mensen aan drinkwater en/of sanitatie hebben geholpen, behoorlijk indrukwekkend. Dankzij de veerkracht en inzet van iedereen is VEI wereldwijd toonaangevend in schaal en kwaliteit als het gaat om het organiseren van peer support tussen waterbedrijven.

Ik wens u veel leesplezier en denk er bij het lezen aan dat uw voortdurende steun essentieel is om de droom van universele duurzame toegang tot water voor iedereen waar te maken.

Dr. Marco A.C. Schouten
CEO VEI